
Osaji
クリエイティブディレクション
企画
Services
Creative Direction / Planning
Client
Emaki

記憶と深く結びつき、過去の経験や感情を呼び覚ます“香り”。その輪郭は曖昧で、なぞるたびに形を変えていくものでも、変わらない思いが確かにあり、それが今の自分を形づくっている。本作は、香りが呼び覚ます記憶を“自分だけの作品集〈アンソロジー〉”として描くことをテーマに、等身大の女性の姿を通して、どんな経験も感情も自分をつくり上げていることを映像で表現しました。今回はKARAのジヨンさんを起用し、女優ならではの繊細な演技によって、モデルでは表現しきれなかった深い感情の揺らぎと存在感を映し出しています。広告、動画のプランニングからタレントブッキング、コンテ制作、仕上げまでを一貫して担当しました。
Scent is deeply tied to memory — it awakens past experiences and emotions. Though its outline is fluid and ever-changing, there are feelings that remain constant, quietly shaping who we are today. This film captures the idea of scent as a personal anthology — a collection of moments and memories that define one’s inner self. Through the lens of an authentic, modern woman, it portrays how every experience and emotion contributes to the person she has become. Featuring Ji-Young from KARA, the project comes to life through her nuanced and expressive performance — something that only an actress could convey, beyond what a model could embody. We oversaw the entire process — from concept planning and talent booking to storyboard creation and final production.





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& Film
あなた自身の意志で香りを選び、未来の自分を思い描く。この広告では、その瞬間を象徴的に描いています。リアルな手で香水を掴むのではなく、あえて“手の影”を用いることで、見えない未来や、まだ形にならない希望を表現しました。それは不確定でありながらも、確かに存在する“次の自分”の象徴です。広告も動画同様に、ラフから仕上げまで一貫して担当しました。
This campaign portrays the moment you choose your scent with intention —imagining the version of yourself you have yet to become. Instead of showing a physical hand grasping the bottle, we used the shadow of a hand as a metaphor for the unseen and undefined future — a quiet symbol of possibility and transformation. As with the film, I oversaw the entire creative process, from initial sketches to final production.




