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Mizuno

クリエイティブガイドライン制作

アーティストコラボレーション企画

Services

Creative direction / Planning

Client

Mizuno

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Creative Guideline

リブランディングにあたり、Mizunoの新しいクリエイティブガイドラインを作成しました。写真を中心としたディレクションを軸に、「静かな情熱」をテーマにブランドの空気感や世界観を可視化。どのような光・質感・構図・距離感でブランドを表現するか、その“軌跡”を感じさせるビジュアルの在り方を定義しました。このガイドラインは、Mizunoがこれから進む未来のクリエイティブの指針として機能し、ブランド全体の統一感と新たな表現の可能性を導くものとなっています。

As part of Mizuno’s rebranding, we developed a new Creative Guideline. Centered on photographic direction, it visualizes the brand’s atmosphere through the concept of “Quiet Passion.” It defines how elements such as light, texture, composition, and distance can convey the brand’s trajectory and emotional depth. Serving as a creative compass for Mizuno’s future, this guideline establishes a unified visual language while inspiring new forms of expression across the brand.

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Artist Collaboration

 

Mizunoのブランド価値を文化的側面から発信するため、アーティストコラボレーション企画を企画・ディレクションしました。音楽家やクリエイターなど、世界を目指す・または世界で活躍するアーティストをセレクトし、彼らの感性とMizunoの「静かな情熱」を重ね合わせたビジュアルを制作。インタビューと撮影を通して、アーティストの生き方や創造のエネルギーを広告ビジュアルとして具現化しました。アートディレクションおよびクリエイティブディレクション全体を担当しています。

 

To communicate Mizuno’s brand values through culture, we launched an Artist Collaboration Project. We selected musicians and creators—individuals who are shaping culture and aiming for the world stage—and captured their creative energy through interviews and photography. These collaborations became key visual campaigns that intertwine the artists’ perspectives with Mizuno’s sense of “Quiet Passion.” Me&Co directed both the art direction and creative direction, overseeing the concept development and visual storytelling across all materials.

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Advertisement & Film

店頭に掲出されている本広告および関連するフィルムでは、才能あふれるアーティストを中心に、リアルな感性を持つ人物を起用しています。多くのビジュアルと映像で“人”を主軸に据え、靴を通してその人の個性や生き方が伝わる表現を目指しました。走る、歩く、跳ぶといった日常の動きを通して、靴のデザイン性や機能性だけでなく、“履く人の物語”や“その瞬間の感情”までも感じられるようにしています。

For this in-store campaign, we featured talented artists and individuals with a sense of realness and authenticity. Most of our visuals focus on people — capturing not only how the shoes look, but also the stories and personalities behind those who wear them. Through moments of running, walking, and jumping, the visuals convey both the design and functionality of Mizuno shoes, while expressing the individuality of each person.

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